Nie każdy kształt butelki Coca-Coli może podlegać ochronie jako znak towarowy

Przeglądając aktualne orzecznictwo dotyczące możliwości uzyskania rejestracji formy jako trójwymiarowy znak towarowy natknęłam się na ciekawe orzeczenie Sądu Unii Europejskiej, które zostało wydane w dniu 24 lutego 2016 r. w sprawie Coca-Cola Company przeciwko OHIM (urzędowi unijnemu właściwemu do ochrony znaków towarowych w Unii Europejskiej), T-411/14.

Sąd Unii Europejskiej odrzucił skargę Coca-Cola Company, której przedmiotem było zaskarżenie decyzji OHIM odmawiającej rejestracji jako znaku towarowego butelki Coca-Coli, która nie posiadała charakterystycznych żłobień, które są kojarzone z tradycyjnymi butelkami Coca-Coli.

Coca-Cola chciało uzyskać ochronę kształtu butelki jako trójwymiarowy znak towarowy dla towarów m.in. takich jak butelki metalowe, szklane i z tworzyw sztucznych. Zdaniem zarówno OHIM, jak i Sądu Unii Europejskiej, zgłoszona do ochrony butelka Coca-Coli nie posiada cech odróżniających ją od innych butelek dostępnych na rynku i jest to jedynie jeden z wariantów butelki oraz jako taki nie pozwala konsumentowi na odróżnienie towarów Coca-Coli od towarów innych przedsiębiorstw.

Od wyroku Sądu Unii Europejskiej możliwe jest jeszcze odwołanie do Trybunału Unii Europejskiej, można się więc spodziewać, że wydane orzeczenie może zostać zmienione. Należy jednak pamiętać, że każdy znak towarowy musi spełniać swoją podstawową funkcję, tj. ogólnie ujmując funkcję odróżniania towarów w obrocie.

Więcej informacji na temat tej interesującej sprawy można znaleźć w komunikacie prasowym zamieszczonym tutaj:

Komunikat prasowy w sprawie Coca-Cola v. OHIM

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.