Reklamacja usługi turystycznej

Często planując swoje urlopy korzystamy z usług turystycznych proponowanych przez biura podróży. Nierzadko zdarzają się przypadki wadliwego wykonania umowy dotyczącej takiej usługi przez organizatora imprezy turystycznej. Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej stwierdzimy wadliwe wykonywanie umowy należy niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi. Wynika to z treści art. 16b ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz. U. 2014 r. poz. 196). Obowiązek ten powinien też jednoznacznie zostać określony w umowie z klientem.

Niezależnie jednak od zawiadomienia, o którym mowa powyżej, możliwe jest złożenie organizatorowi turystyki reklamacji zawierającej wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie żądania osoby wnoszącej reklamację (art. 16b ust. 3 ustawy). Reklamacja powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy.

Należy wiedzieć, iż umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać sposób zgłaszania reklamacji związanych z wykonywaniem usług przez organizatora turystyki lub osobę z nim współpracującą wraz z podaniem terminu zgłaszania takich reklamacji (art. 14 ust. 2 pkt 8 ustawy).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s